onsdag 6. februar 2008

Flu-vacation

Vi lærer stadig mye nytt om Slovakia og hvordan ting fungerer her.

I ungdomsgruppa i Sucany på lørdag hadde vi en runde der alle kunne fortelle hva som hadde vært den kjekkeste aktiviteten uka som gikk. Det var da en av jentene brakte opp uttrykket "Flu-vacation".

Når det er mange nok borte fra skolen pga sykdom kan hele klassen, skolen eller til og med hele distriktet eller landet få en ferie på 1-2 uker.

Det er da det er ett sjakktrekk å være en av de i klassen som er friske! :)


Nå som det snakkes så mye om den norske skolen i politikken og media, kanskje dette kan være et bra nytt tiltak? Vi vet om mange barn som ville stemt for.

7 kommentarer:

Jeanett sa...

Hehe, hadde vært en stilige ferie då.. (Bare så synn at eg nok ville vært en av di uheldige som va syk kver gang, eller ka Anette?... :P)

Marit sa...

Eg e for!

Christine=) sa...

hehe...Konge seje bare eg....eg e SÅ for det=)=) Tenk kor koos... praying for yeah....

Cathrin sa...

eg stemme ja!!! me har hatt 8 av e4 ansatte syge di siste ugene.... travelt ja!!

Anette sa...

hehe, stemme dæ Jeanett. Du ville nok alltid vært ein av di sjuge..

Cathrin: reaksjonen min avhenge litt av kæ dæ tegne foran firatale ska forestilla. Hvis dæ ska vær ett 1tal, så æ min reaksjon "wow, hørtes travelt ud ja!", hvis tale sko vær 9 så va dæ jenda ikkje så impoeranes:P hehe.

Anonym sa...

Hehe, dette er noe som vi må ta videre på Acta sentralt også:)

Cathrin sa...

d sgo ver ett ett tal ja:Dhehe å når då vikarane og begynne å ble syge så e d gale... men men nå e me nere i 4 av 14 syge å d e jo bra... + to i 50% sykemelding å ei i 20% så nå går d rette veien..