tirsdag 30. oktober 2007

Ishockey

Slovakias mest populære sport er ishockey!
Som Slovakiaboere kunne vi ikke la muligheten til å se en ekte ishockeykamp gå fra oss da ungdommene i en av menighetene inviterte oss med for å se et av landets beste ishockeylag: MARTIN



f.v. Danka, Karoline, Anette

Vi utstyrte oss med det vi hadde av varme klær og var klar for å heie frem byen vår. Vi hadde gode plasser rett foran fanklubben og det så ut til å bli en bra kamp.

Martin har nå vunnet fem kamper på rad i serien.. Ville denne kampen bli enda en i seiersrekken? Det gjenstod og se...

Etter et åpningsnummer av heiajentene var kampen i gang. Våre anelser om at ishockey i grunnen er en sport med mye action ble ganske fort bekreftet da en av dommerne(!) ble skadet og måtte ut allerede i første omgang.. Sånt som skjer i ishockey. Kampen fortsatte.



(bildet illustrerer ikke så godt...)

Stemningen var i taket blant fan-skaren i blått og hvitt der de viftet med flagg, slo løs på sine tre store trommer og ropte heiarop. Her snakker vi ekte supportere!

---

Tredje omgang var over (for de som ikke visste det er det tre omganger i en ishockeykamp). Jubelen sto i taket, Karoline og Anette sang "seiern er vår"...

Det var et stort øyeblikk i våre liv da Martin tok seieren, lett, 4-0!

En meget god kamp fylt med mye action - vi er klare for en til!

1 kommentar:

Anonym sa...

du spør meg om bloggen ser bra ut.
jeg kan ikke viiite det, for jeg er blind! jeg kan ikke leese den for jeg er blind!
det er det som er problemet.